Ekorodzice

Wiosenna dieta na wzmocnienie wątroby

Autor: Emilia Lorenc 2011.02.21, 12:53
Fermentacja to typowy proces dla przemiany drewna.

1. Zaliczymy do tej grupy następujące produkty:
  • kapusta kiszona,
  • ogórki kiszone,
  • przetwory konserwowane naturalnie – octem winnym, ale nie chemicznie.
Trzeba jednak zwrócić uwagę, ponieważ są to także produkty silnie wychładzające, będą one najlepsze dla osób z “gorącą wątrobą” oraz ściągające, chroniące przed nadmierną utratą płynów.


2. Ważną role odgrywają kiełki. Są one początkiem życia. Zawierają bardzo dużo życiowej energii i mikroelementów.


3. Rodzajem zboża spożywanym wiosną powinna być pszenica w każdej postaci jako:
  • kasza,
  • gotowane pełne ziarno,
  • makarony,
  • chleb z mąki pełnej pszennej.
Pszenica wzmacnia wątrobę, wzmaga wytwarzanie płynów wewnętrznych, wzmacnia cz. nerek i śledziony oraz reguluje układ trawienny.


4. W czasie zimy jedliśmy wszystkie posiłki gotowane, teraz możemy sobie pozwolić na jedno danie z pieczywem. Nie chodzi tu o biały chleb, gdyż jest on niezrównoważony przez brak niezbędnych składników. Dobry chleb jest z pełnej mąki i pełnego zboża – najlepiej przygotowany domowym sposobem. Jeśli podczas pieczenia chleba dodamy orzechy włoskie lub sezam, to wzmocni nam nerki.


5. Doskonałe działanie oczyszczające ma sok brzozowy, który również dostarcza ogromne ilości energii życiowej. Świeży sok brzozowy pijemy jedynie 2-3 tygodnie wczesną wiosną.


6. Element drewna to "małe jang", a jego aktywność zwiększymy, gdy podczas gotowania będziemy mieszać potrawę drewnianą łyżką. Energia wiosną unosi się ku górze, więc nie możemy przykrywać naczynia, by nie ograniczać unoszenia się energii. Zimą gotowaliśmy bardzo długo, natomiast podczas wiosny możemy blanszować jarzyny, wrzucając je na chwilę do gorącej wody.


7. Na sam koniec chcę zaznaczyć, że dieta wiosenna jest dietą ochładzającą i zatrzymującą soki w organizmie.
  • Muszą więc ją ostrożnie stosować np. osoby, które z natury są zimne i które zbierają wodę w tkankach, tj. mają obrzęki.

  • Najlepiej stosować dietę zrównoważoną energetycznie.

  • Jeśli ktoś jest z natury zimny, nie może zapominać o potrawach rozgrzewających.

  • Jednak w diecie każdego z nas powinny znaleźć się w przeważającej ilości składniki pokarmowe z elementu ziemi, ponieważ to właśnie one są najbardziej zrównoważone energetycznie.



Tagi: dieta   kuchnia   pięć   przemian   wątroba   zdrowa  


Jak wzmacniasz odporność dziecka?
Zdaje się na medycynę ludową np. podaje mu zioła
Podaje mu suplementy diety i syropy dostępne w aptece.
Stawiam na ruch i zdrową, zbilansowana dietę!
Co bym nie robił (a) to i tak kończy się na L4 ;/
Nic nie robię. Dziecko musi chorować, żeby nabyć odporność w wieku dojrzałym...
Inna

Kategorie Blogów