Ekorodzice

Odchudzanie po ciąży, czyli codzienność wielu młodych mam

Autor: Artykuł rekomendacyjny 2018.05.16, 21:45

Po porodzie zaczynamy zastanawiać się nad powrotem do dawnej sylwetki. Jak szybko schudnąć? Czy mogę już rozpocząć odchudzanie? Te pytania zadaje sobie niemal każda młoda mama. Podpowiadamy co warto jeść, aby szybko, ale przede wszystkim zdrowo, powrócić do sylwetki sprzed ciąży.

Po wielu miesiącach ciąży, gdy Wasz Skarb jest już z Wami, większość młodych mam zaczyna powoli zastanawiać się jak powrócić do sylwetki sprzed ciąży. O ile w przypadku niektórych kobiet nie wymaga to aż tak wielkiego wysiłku i szybko osiągają planowaną wagę, o tyle w przypadku innych powrót do poprzedniej wagi będzie wymagał wiele pracy i wyrzeczeń. Postaramy się podpowiedzieć, jak szybko schudnąć po ciąży. Pamiętaj jednak, aby wysiłku fizycznego nie podejmować zbyt wcześnie po porodzie, a dietę stosować gdy zakończysz już okres karmienia piersią. Informację o tym czy możesz już rozpocząć odchudzanie koniecznie potwierdź u swojego lekarza prowadzącego.

Odchudzanie nie zaczyna się w siłowni, hali, na bieżni, korcie czy boisku, ale na talerzu. Choć aktywność fizyczna również odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie odchudzania, to jednak podstawą skutecznego odchudzania pozostaje dieta. Jeśli nie odżywiasz się zdrowo, nawet regularne ćwiczenia nie zapewnią Ci smukłej sylwetki. Jakie produkty wobec tego należy uwzględniać w diecie odchudzającej? Co jeść, żeby szybko i skutecznie schudnąć? Poniżej znajdziesz ośmiopunktową listę, która stanowi odpowiedź na te pytania.

1. Warzywa

Warzywa to podstawa! Warzywa, szczególnie te świeże i zielone, powinny być bazą w jadłospisie większości osób – nie tylko kobiet, które chcą szybko schudnąć po ciąży, ale praktycznie każdego człowieka. Ich największa zaleta to niska zawartość kalorii, dzięki czemu można spożywać ich duże ilości bez obaw o przytycie. Warzywa zawierają dużo błonnika, więc sycą na długi czas i nie pojawia się po nich uczucie głodu. Wiele korzyści z ich spożycia dają również zawarte w warzywach witaminy i minerały. Jeśli chcesz szybko schudnąć (a jednocześnie zdrowo się odżywiać), to koniecznie uwzględnij w swojej diecie warzywa. Sprawdź tutaj jakie warzywa warto jeść aby szybko schudnąć.

2. Owoce - gruszki, jabłka, grejpfruty

Jednym ze składników gruszek, jabłek i grejpfrutów są pektyny – odmiana błonnika, który sprawia, że po spożyciu owocu stosunkowo długo odczuwa się uczucie sytości, mimo jego niskiej kaloryczności. Można więc zjeść dużo gruszek, jabłek i grejpfrutów z uwagi na niewielką zawartość kalorii i nie czuć się wzdętym ani nadmiernie najedzonym. Znajdujące się w ich składzie witaminy i mikroelementy to duża korzyść płynąca ze spożycia tych owoców. Należy jednak pamiętać, żeby po owoce sięgać rano i w okolicach południa, na pewno natomiast nie wieczorem ani tym bardziej chwilę przed snem, ponieważ zawierają one węglowodany proste, które gwałtownie podwyższają poziom cukru we krwi. Pamiętaj jednak, aby w trakcie diety odchudzającej spożywać owoce z umiarem, ponieważ pomimo dużej ilości witamin i wartości odżywczych, to ilość znajdujących się w nich kalorii jest z reguły znacznie wyższa niż w przypadku warzyw.

3. Ryby

Korzyści dla zdrowia płynące ze spożycia ryb wynikają przede wszystkim z tego, że są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Związki te pozytywnie wpływają na funkcjonowanie całego organizmu, a przy tym przyspieszają przemianę materii i ograniczają proces tworzenia się komórek tłuszczowych w organizmie. Przekłada się to na niższy poziom tkanki tłuszczowej i szybsze chudnięcie. Pożądane właściwości odchudzające kwasów omega 3, których najlepszym źródłem są ryby i owoce morza, to nie jedyne ich zalety, ponieważ w ich składzie znajduje się również mnóstwo witamin i mikroelementów. Jeśli chcesz szybko schudnąć, to ryby powinny stanowić ważny punkt w Twojej diecie. 

4. Jaja

Mimo że jajka zawierają stosunkowo niewiele kalorii, zjedzenie kilku sztuk zaspokaja głód nawet na kilka godzin. Duża w tym zasługa wysokiej zawartości pełnowartościowego białka, które przyspiesza metabolizm i redukuje uczucie łaknienia. Poza tym jaja są prawdziwą kopalnią witamin i minerałów o korzystnym działaniu dla zdrowia.

5. Chude mięso

Indyk, kurczak, wołowina, cielęcina, królik, wątroba drobiowa – te rodzaje mięsa warto uwzględnić w diecie odchudzającej. Dostarczają bowiem sporo wysokowartościowego białka, które skutecznie wspiera odchudzanie, a przy tym zawierają niewiele tłuszczu. Chude mięso to zdecydowanie lepszy wybór niż chociażby tłusta wieprzowina.

6. Produkty pełnoziarniste

Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, nie trzeba rezygnować z mąki, chleba, makaronu czy produktów zbożowych, o ile wyprodukowano je z pełnego ziarna. Produkty pełnoziarniste są wyjątkowo bogate w błonnik, który redukuje łaknienie, co pozwala pozbyć się uczucia głodu nawet na kilka godzin. W odróżnieniu od produktów z oczyszczonego, czyli mniej wartościowego ziarna, nie powodują one szybkich wyrzutów insuliny, ponieważ mają niski indeks glikemiczny i są przyswajane przez organizm przez długi czas. Ponadto produkty pełnoziarniste zawierają mnóstwo witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania na co dzień.

7. Orzechy

Co tu robią orzechy? Przecież są mocno kaloryczne i zawierają dużo tłuszczu, więc dlaczego znalazły się na liście? Powód jest prosty: spożywanie orzechów w niewielkiej ilości dostarcza wielu niezbędnych wartości odżywczych i wspomaga pracę mózgu. Orzechy świetnie regulują metabolizm, dlatego zalecane są także w diecie odchudzającej. 

8. Zdrowe oleje roślinne

Niezbędne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 dostarczysz poprzez spożywanie ryb, z kolei frakcje omega 6 i omega 9, które są równie ważne dla zdrowia, znajdziesz przede wszystkim w tłuszczach roślinnych. Mowa np. o oleju rzepakowym, oliwie z oliwek, oleju lnianym, oleju kukurydzianym, oleju słonecznikowym czy oleju sojowym. Ale uwaga! Tłuszcze roślinne wykazują prozdrowotne i odchudzające działanie wyłącznie w przypadku spożywania na zimno, ponieważ podgrzewane do wysokich temperatur tracą swoje korzystne właściwości.


Tagi: dieta   odchudzanie  

Przeczytaj także:

Złamanie łokcia u dziecka – częsty uraz naszych pociech

Złamanie łokcia u dziecka – częsty uraz naszych pociech

Staw łokciowy jest skomplikowaną strukturą, w której skład wchodzą trzy różne połączenia stawowe: ramienno-łokciowy, ramienno-promieniowy oraz promieniowo-łokciowy bliższy [1]. Dzięki temu łokieć może się nie tylko zginać, ale również... więcej »
Ortoreksja – zaburzenia odżywiania

Ortoreksja – zaburzenia odżywiania

- Wstaję o 6:00. Idę na pobliski targ do zaufanej sprzedawczyni. Wiem, że ma świeże i zdrowe produkty, innych bym przecież nie kupiła! Dwa pomidory, czerwona papryka, szczypiorek i ogórek – to moje śniadanie. Muszę je zjeść punktualnie... więcej »
Jak wygląda prawidłowa mikroflora jelitowa?

Jak wygląda prawidłowa mikroflora jelitowa?

Czy wiecie, że aż 70% naszego układu odpornościowego mieści się w jelitach? Tak to właśnie one odpowiadają za naszą skłonność do infekcji. Warto więc o nie zadbać w pierwszej kolejności! Jak to zrobić? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!... więcej »
Jak pomóc maluszkowi walczyć z alergią?

Jak pomóc maluszkowi walczyć z alergią?

Czynniki środowiskowe, skłonności genetyczne – coraz więcej jest powodów powstawania u dzieci alergii. Na szczęście można z uczuleniami walczyć, a także im zapobiegać. więcej »
Częste biegunki u dziecka – bakterie kwasu mlekowego mogą pomóc!

Częste biegunki u dziecka – bakterie kwasu mlekowego mogą pomóc!

Biegunka u dziecka to problem, którego każdy rodzic doświadczył wielokrotnie. Z reguły dolegliwość ta ustępuje w ciągu kilkunastu godzin lub kilku dni, i przy właściwym leczeniu (skuteczne nawadnianie!) nie powoduje żadnych uszczerbków na... więcej »


Quizy

1001 pytań i odpowiedzi na kazdy temat. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej zajrzyj tutaj.

 

 

Zobacz wszystkie »