Ekorodzice

Jestem z wami od:2010.01.25 15:19
rathri
Ostatnie logowanie: 2017.09.20 18:23
Liczba postów: 289
Moje ulubione: 9

użytkownik portalu

101 punktów 101 punktów
Dodaj do ulubionych »
Wyślij wiadomość Wyślij wiadomość

Inne notki »   Wszystkie blogi »

Estee Lauder businesswoman z Queens

07.08.2010

Josephine Esther Mentzer – urodziła się w 1908 r. w nowojorskiej dzielnicy Queens Mentzer. Jej ojciec, imigrant z Czech, był krawcem, lecz by zapewnić rodzinie lepszy byt otworzył sklep z materiałami żelaznymi. Tam rozpoczęła się jej przygoda z marketingiem. Asertywna sprzedaż, perfekcjonizm, wysoka jakość produktów, a przede wszystkim odpowiednia prezencja – to były cechy do których przykładano najwyższą wagę. Również w domu rodzinnym nauczyła się sekretów produkcji kremów i lotionów. Talent biznesowy Estée sprawił, że już po dwóch latach działalności jej firma miała własne stoisko kosmetyczne w nowojorskim City's Saks Fifth Avenue. Wkrótce produkty Estée Lauder pojawiły się w eleganckich, prestiżowych centrach handlowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Niedługo potem firma rozszerzyła działalność o perfumy.


W roku 1960 firma Estée Lauder zaczęła podbijać świat rozpoczynając sprzedaż w londyńskim Harrodsie. Po kilkunastu latach produkty Estée Lauder cieszyły się już doskonała renomą w 75 krajach świata. Wszystko to dzięki zastosowanej przez Estée strategii marketingowej, nowatorskiej w tamtym okresie. Zamiast kosztownej reklamy w mediach zamówili miliony próbek i miniaturek swych produktów, które miały zachęcać do bezpośredniego i bezpłatnego kontaktu z produktami firmy. Każdy mógł wstąpić do firmowego salonu po poradę u profesjonalnej konsultantki Estée Lauder i otrzymać darmowe próbki. Próbki dodawano także do zakupów innych produktów firmy. Stanowiły one nie tylko doskonałe medium informacyjne, ale pomagały przełamywać barierę nieufności. Nakłonione w ten sposób do wypróbowania klientki w przeważającej większości stawały się regularnymi i lojalnymi użytkowniczkami kosmetyków Estée Lauder. Strategia ta błyskawicznie zaczęła przynosić efekty. Co więcej, akceptując stosowane i wypróbowane przez siebie produkty klientki ustnie przekazywały przyjaciółkom i znajomym pozytywne informacje o firmie i produktach. Estée opisywała ten proces w następujący sposób: "Przekaż telefonicznie, przekaż telegraficznie, przekaż kobiecie".Strategia wprowadzania produktów na rynek oparta była także na stymulowaniu klientów poprzez udzielanie im kredytów na zakup kosmetyków. W czasach, w których banki udzielały głównie kredytów mieszkaniowych i nie było kart bankowych, firma Estée Lauder wydawała własne karty kredytowe, by zachęcać klientki do zakupów. Zawsze dbała o detale, wysoką jakość produktów i dobre imię firmy. Osobiście angażowała się nie tylko w prowadzenie treningów dla swych konsultantek, ale także w takie sprawy jak wybór opakowań i kolorystyki jej produktów. Zawsze bardzo ceniła sobie bezpośredni kontakt z klientkami. Mawiała, że każda kobieta może wstąpić do niej na lekcję 3-minutowego makijażu, który całkowicie odmieni nie tylko jej wygląd zewnętrzny, ale i życie.


W roku 1964 zarząd Estée Lauder podjął decyzję o wejściu na rynek męskich kosmetyków. Syn Estée i inni zatrudnieni w firmie mężczyźni zostali zobowiązani do testowania produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. W roku 1990 pojawiły się: linia kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych "Origins Natural Resources" i seria "Sensory Therapy" powstała na bazie najstarszych naturalnych składników przy użyciu najnowocześniejszych technologii. Bezsprzecznie osiągnęła ogromny sukces finansowy, i była wzorem prowadzenia biznesu opartego na przywiązywaniu klienta do firmy poprzez wysoką jakość produktów, pełną informację oraz dogodne warunki płatności.


"W idealnym świecie bylibyśmy oceniani na podstawie piękna naszej duszy, lecz żyjąc w świecie nie całkiem idealnym kobieta wyglądająca pięknie ma wyraźną przewagę i, zwykle, to do niej należy ostatnie słowo." - takie było motto Ester Lauder – twórczyni jednego z największych koncernów kosmetycznych na świecie.

 
Dodaj komentarz
Komentarzy: 1
{opis}
16.08.2010 14:19 - hetmanka
Świetny blog! Gratuluję wytrwałości w pisaniu. bardzo ciekawy... Studiowałaś coś związanego z modą, czy to hobby?