Ekorodzice

40 punktów
Dodaj do ulubionych »
Wyślij wiadomość Wyślij wiadomość

Inne notki »   Wszystkie blogi »

Międzyzdroje -polecane miejsce na wakacje z dziećmi.

25.04.2012

W zeszłym roku z byliśmy na wczasach w Międzyzdrojach. Myślę, że to bardzo dobre miejsce na wypoczynek z dzieckiem.

Byliśmy tam z Małą, która uparcie wciąż chciała siedzieć w wodzie, więc nie były możliwe długie spacery po plaży. Za to jednak nieodzowne stało się miejscowe molo o długości 395m. Na szczęście wstęp bezpłatny, wiec mogliśmy tam zaglądać kilka razy dziennie. Tam już nasza córka była bezpieczna, a my mogliśmy odpoczywać siedząc na ławce i podziwiając fale na naszym wspaniałym Bałtyku, czy zachody słońca.

Poza tym w Międzyzdrojach w centrum można znaleźć wielki plac zabaw, w którym znajdzie się coś interesującego zarówno dla Maluszka jak i starszych dzieci.

Dla miłośników świeżej i wędzonej rybki morskiej jest tam mały port rybacki. Widziałam na plaży tylko dwa kutry, ale sprzedawców było wiecej. Dostępna zarówno świeża (flądra, turbot, morski okoń) jak i wędzona rybka.

Jednak jedną z ciekawszych atrakcji można obejrzeć około 1,2km od miasta. Na terenie Wolińskiego Parku Narodowego znajduje się  Zagroda Pokazowa Żubrów. Idzie się tam drogą przez las, bardzo przyjemnie, spokojnie można z wózkiem. Pierwszy raz mieliśmy okazję zobaczyć na żywo te wspaniałe zwierzęta. Była tam cała rodzina nawet z maluszkiem. Żubr to naprawdę niesamowite i dostojne zwierzę. Mają tu do swojej dyspozycji 20 ha, w tym pół hektara zajmuje sama zagroda. Ze specjalnych tarasów widokowych można oglądać jak się pasą i wypoczywają. Oprócz nich ujrzeliśmy tam również jelenie, dzika, no i jeszcze Bielika. Są to zwierzęta, które zachorowały bądź potrzebowały pomocy. Jeśli będzie to możliwe zostanie zwrócona im wolność.

W ogóle było co tam zwiedzać. Byliśmy w Muzeum Przyrodniczym WPN,  gdzie można zobaczyć okazy flory i fauny oraz bursztynów. Była tam też żywy Puchacz do zobaczenia w parku.

W pobliżu w miejscowości Wapnica znajduje się Jeziorko Turkusowe o takim właśnie pięknym, urokliwym kolorze. Powstało ono w 1945r., kiedy woda wlała się do byłych wyrobisk kredy.

Byliśmy też na Wzgórzu Zielonka, gdzie znajduje się atrakcyjny punkt widokowy na Zalew Szczeciński, Deltę Wsteczną Świny oraz wyspę Uznam.

Międzyzdroje znajdują się blisko Świnoujścia, gdzie dotarliśmy za pomocą promu. Tam zwiedziliśmy jeden z Fortów –Zachodni. Oprócz tego do obejrzenia Latarnia morska najwyższa w Polsce (64,80m) i Fort Gerharda.

Myślę, że dla każdego znajdzie się tam coś ciekawego. Wieczorem tuż przed wejściem na molo i przed Promenadą Gwiazd w sezonie zawsze odbywają się jakieś koncerty, czy występy taneczne.

Serdecznie polecam wypoczynek w tej okolicy, zwłaszcza Zagrodę Żubrów. Myślę, że dzieci przedszkolne i starsze też będą zachwycone. A wakacje coraz bliżej.